Τελευταία παρουσιάστηκε μία νέα έκδοση ενός Χρονικού, όπου βρίσκουμε την πρώτη γραπτή αναφορά για αυτό το γεγονός. Γίνεται λόγος για το Χρονικό του μοναχού Νέστορα NESTORS KRÖNIKA. Το βιβλίο αυτό είναι πλούσια φιλοτεχνημένο: επιχρυσωμένο εξώφυλλο, δερμάτινη θήκη και με εικόνες του ζωγράφου Μιουντ Μέτσεφ (Myud Mechev). Για να αποδόσει το πνεύμα εκείνης της εποχής ο ζωγράφος επέλεξε το στυλ παλαιάς μινιατούρας βιβλίου - 150 γραφικές εικόνες σκαλισμένες στο μέταλλο. Με την ίδια τεχνοτροπία ο Μέτσεφ είχε φτιάξει τις εικόνες για το καρελο-φινλανδικό έπος «Κάλεβαλα», που εκδόθηκε το 1975 στη Φινλανδία. Για αυτό το έργο του ο ζωγράφος τιμήθηκε με το ανώτατο παράσημο της Φινλανδίας- το παράσημο του Τάγματος White Rose πρώτης τάξης.
Να, τι είπε ο Μιουντ Μέτσεφ στο ΡΣ «Η Φωνή της Ρωσίας» για τη στάση του απέναντι στην άνοδο του εκπροσώπου των Βαράγγων στον πριγκιπικό θρόνο του Νόβγκοροντ το 862.
- Για μένα το νόημα αυτού του γεγονότος συνίσταται στο ότι στη χώρα μας ήρθε ο Νόμος. Ήρθαν νέοι κανόνες και νέα τάξη των πραγμάτων. Με άλλα λόγια, επικράτησε ο πολιτισμός. Στη χώρα άρχισε να κυβερνά ο Νόμος. Το μόνο πράγμα που λυπάμαι είναι ότι αυτό είχε συμβεί μόνο στο βόρειο τμήμα της Ρωσίας. Ωστόσο το γεγονός αυτό είχε τεράστια προοδευτική σημασία. Η άποψή μου είναι ότι ήταν εξαιρετικά σημαντικό γεγονός στην ιστορία της αρχαίας χώρας των Ρως, το οποίο άσκησε τεράστια επίδασης σε όλη την μετέπειτα ιστορία μας,- παρατήρησε ο ζωγράφος Μιουντ Μέτσεφ.
Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ
Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ